További információért, kérjük, hívja a +(36 30) 1999-441 telefonszámot.
|
"1954-ben hatalmas meglepetéssel szolgált az IKARUS gyár: megindította az Ikarus 55 típusú, nagyméretű önhordó-vázas, farmotoros távolsági autóbusz sorozatgyártását. Vonalvezetése, szerkezeti megoldásai forradalmi újítást jelentettek az autóbuszgyártás történetében."
Részlet az "IKARUS 1948-1963" c. kiadványból
A tervezés során első prototípus, az ős Ikarus 66-os 1952-ben készült el.
|
Ez a busz formailag hasonlított a későbbi farosokra,
|
|
de a típusra jellemző hátsó motorsátor először csak az 1953-ban elkészült Ikarus 55-ös prototípusokon jelent meg.
|
|
|
|
|
|
Ikarus 55-66 termékismertető
|
|
|||
|
|
|
|
|
"P. Horváth György (1922-1990) - az Ikarus-ban csak "Atyának" hívott néhai báró Petrichevich - tervezte autóbuszok meghatározó elemei voltak a szocializmus későbbi évtizedei tárgykultúrájának, arról nem is beszélve, hogy a kezdetben Zerkovitz Béla főmérnök vezette konstruktőr csapat - főként Bálint György, Schmidt Kázmér, Schőnberger Ernő, Oszetzky Károly és persze P. Horváth - farmotoros, önhordó járműve igen jó menettulajdonságokkal rendelkezett, s híresen strapabíró volt, felvéve a versenyt a világ legjobbjaival."
|
|