További információért, kérjük, hívja a +(36 30) 1999-441 telefonszámot.
Tanulmányait a Magyar Királyi Iparművészeti Iskolában végezte, mesterei Orbán Antal, Simay Imre, Domanovszky Endre voltak. Pályázaton elnyert ösztöndíjjal Olaszországban Vittorio Del Colbertaldo tanítványa volt. Kerámiatárgyait, térkompozícióit dekoratív szemlélet, népművészeti ihletettség jellemzi.
Irodalom
BAUER J.: ~ keramikusművésznél, Művészet, 1971/6.
FEKETE J.: ~ kerámiái a Műcsarnokban, Magyar Nemzet, 1977. október 11.
POGÁNY Ö. G.: ~ kiállítása (kat. bev., Műcsarnok, Budapest, 1977)
HORVÁTH É.: Alkotóműhelyben. Búcsú és számvetés, Népszava, 1979. december 29.
Válogatott csoportos kiállítások
1968, 1970, 1978 • I., II., V. Országos Kerámia Biennálé, Pécs.
Művek közgyűjteményekben
Iparművészeti Múzeum, Budapest.
hirdetés
1936-1938: Prágai Képzőművészeti Főiskola, mestere: O. Blažiček; 1939-1940; 1946-1949: Magyar Képzőművészeti Főiskola, mestere: Aba Novák Vilmos, Kmetty János. 1963: tanulmányút Olaszország; 1967: Svájc; 1969: Bulgária; 1974: Ausztria; 1979: Németország; 1982: Szocialista Kultúráért elismerés; 1983: I. Szegedi Táblaképfestészeti Biennálé díja; 1984: A Művelődési és Közoktatási Minisztérium nívódíja; 1995: A Szegedi Nyári Tárlat díja; 1996: Székely Bertalan emlékérem; 1997: MKÉ; 1998: VII. Szegedi Táblaképfestészeti Biennálé fődíja. 1951-1958 között a Népművelési Intézet Képzőművészeti Osztályának vezetője. A Művészeti Kiskönyvtár sorozat megindítója és szerkesztője, a Tokaji Művésztelep megalapítója. 1959-1974 között a szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Rajz Tanszékének tanára, majd tanszékvezetője. A szegedi SZÖG-ART Művészeti Egyesület tagja, Budapesten él.
A lírai absztrakt festészet egyik legkiválóbb hazai képviselője. Meglehetősen késve indul pályáján: csaknem ötven évesen rendezi első kiállítását. Ennek ellenére viszonylag hamar rátalál sajátságos tematikai és stiláris karakterére. Kezdettől fogva a mitológiai, bibliai eszmekör foglalkoztatja, nem is szólva a tájképi, tengeri víziókról, egyben a cirkuszt idéző látomásokról. Formailag viszont a szerkesztő elvű, konstruktív képépítés és az oldott, expresszív színkezelés mágikus összehangolására törekszik. Míg korai műveit a telítettebb, kontrasztosabb tónushasználat jellemzi, addig a későbbiekben egyre elvontabb, légiesebb képeket teremt. Amolyan igényes, bravúros szintetizátor, aki specifikus egyéni formanyelvet alkotott. Nála a kifinomult, költői színhasználat minduntalan összefonódik egyféle jelképes, ornamentális és kalligrafikus kifejezéssel.