Kategóriák

paypal_logo

MPL_logo_miniPostaPont_logo_miniMOL_logo_mini

További információért, kérjük, hívja a +(36 30) 1999-441 telefonszámot.

Szovjet АЕРОФЛОТ - AEROFLOT emlékplakett díszdobozban 1983

Termék kód: [1J395/X043]

8.000 Ft
e-mail ajánlás
Eredeti dobozában található arany színű kétoldalas emlékérem. Rajta repülőgép vörös csillag, sarló, kalapács díszítések. Felirat: АЕРОФЛОТ 1923-1983
0.105 kg
1 cm
7.8 cm
7.8 cm

A tok mérete: 1 x 7.8 x 7.8 cm A plakett mérete: 5.8 cm

Aeroflot

[ Menjen a navigációhozMenjen a kereséshez
Aeroflot
Logo kép
IATA
SU
ICAO
AFL
AEROFLOT
hívójel
Az alapítás dátuma 1932. február 25
Alap repülőterek
Flotta mérete 244
Központ A Szovjetunió zászlaja Moszkva , Szovjetunió

Az Aeroflot a Szovjetunió polgári légiközlekedésének többségének közös neve , számos állami tulajdonú légiközlekedési vállalattal és intézménnyel, 1964-ig a GUGVF irányítása alatt, majd az MGA fennhatósága alatt , amely 1932. február 25-től létezett. 1992. július 27. A Szovjetunión kívül az Aeroflot egyetlen légitársaságként működött 

 Történelem 

 Az események kronológiája 

1922. május 1-jén , nem sokkal az oroszországi polgárháború befejezése után a Deruluft szovjet-német légitársaság megnyitotta az első nemzetközi légitársaságot Szovjet-Oroszországban, Moszkva  - Königsberg néven . 1923. július 15- én megnyitották az első rendszeres belső vonalat "Moszkva - Nyizsnyij Novgorod " .

1923. február 9-én az RSFSR Munkaügyi és Védelmi Tanácsa határozatokat fogadott el "A Polgári Repülési Tanács megszervezéséről" és "A légitársaságok műszaki felügyeletének a légiflotta főigazgatóságához való megbízásáról".

1923. március 17-én megalakult a Dobrolet Orosz Önkéntes Légiflotta Társaság az utasok, postai küldemények és egyéb munkák belföldi és nemzetközi légi szállítására. Az első repülőgép flottája holland Fokkerekből állt . A Dobrolyot részvénytársaság volt . A részvények eladásából származó pénzeszközökkel megkezdődött az utasszállító repülőgépek tömeggyártása a Szovjetunióban.

A szárnyas kalapács és sarló  az Aeroflot felismerhető szimbóluma

1930. október 29-én megszűnt a Dobrolet Társaság és a Polgári Légiflotta Főfelügyelősége (amely ugyanabban az évben februárban jött létre), és ezek alapján új egyesület jött létre - az Összszövetségi Polgári Repülőflotta Szövetség . Munkaügyi és Védelmi Tanács (VOGVF). 1932. február 25-én a Munkaügyi és Védelmi Tanács alá tartozó VOGVF a Szovjetunió Népbiztosainak Tanácsa alá tartozó Polgári Légiflotta Főigazgatóságává (GUGVF) alakult [2] [3] . Ugyanezen év március 25-én a GUGVF megkapta az "Aeroflot" rövidített nevet [4] . A. Z. Goltsmant nevezték ki a GUGVF első vezetőjévé .

1964. július 27-én a Polgári Repülési Flotta Főigazgatósága alapján megalakult a Szovjetunió Polgári Repülési Minisztériuma .

1964. szeptember 15-én a Polgári Repülési Flotta összes Területi Igazgatósága Polgári Légiközlekedési Igazgatóságra (CA), a Polgári Repülési Flotta OAS-ra - Polgári Repülési OAS-ra változott.

1966-ban a Polgári Repülési Minisztérium kilenc polgári légiközlekedési igazgatást - litván, lett, észt, moldáv, örmény, tádzsik, kirgiz, sziktivkar és magadani - átszervezett a CAA-ba.

1971 januárjában a Nemzetközi Légitársaságok Közlekedési Igazgatósága alapján megalakult az Aeroflot Nemzetközi Légiközlekedési Központi Igazgatósága (TsUMVS), amely az iparág egyetlen olyan vállalkozása lett, amely Aeroflot – Soviet Airlines néven üzemeltetett nemzetközi járatokat. . 1974-ben az Aeroflot repülőgépek új, egységes festését fogadták el. 1976-ban az Aeroflot lett az első légitársaság a világon, amely egy év alatt több mint 100 000 000 utast szállított [5] .

Az Aeroflot osztályzászlója (1961-1991)

1980-ban az Aeroflot a moszkvai nyári olimpiai játékok hivatalos légifuvarozójaként működött , amint azt a „ Official Olympic Carrier ” piros felirat bizonyítja a játékok emblémájával a társaság egyes repülőgépeinek oldalán [6] . 1989-ben az Aeroflot csatlakozott a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetséghez (IATA) .

1983. szeptember 15-én, két héttel azután , hogy a Boeing 747 lezuhant Szahalin közelében, a szovjet légierő egyik vadászgépének rakétatámadása következtében , Ronald Reagan különleges rendelete megtiltotta az Aeroflotnak, hogy az Egyesült Államokba repüljön. A tilalom 1986 áprilisáig volt érvényben.

1991. november 26-án a Szovjetunió polgári repülési miniszterét, az MGA B.E. Panyukovot a Szovjetunió elnökének 1991. november 26-án kelt, UP-2884 „A VOLT MINISZTEREK TAGJÁRÓL” szóló rendeletével felmentették. A Szovjetunió”. 1991. november 28-án az RSFSR elnökének 242. számú, „Az RSFSR államigazgatási központi szerveinek átszervezéséről” szóló rendeletével a megszüntetett MGA vagyoni, pénzügyi és egyéb alapjai, vállalkozásai, szervezetei és intézményei. a Szovjetuniót áthelyezték az RSFSR Közlekedési Minisztériumához. 1992.10.04. - aláírták a Szovjetunió MGA felszámolásáról szóló törvényt.

Az Aeroflot számos független légitársaságra oszlott, amelyek az egykori Szovjetunióban működtek [7] [8] .

A Soviet Airlines az Orosz Föderáció kormányának 1992. július 27-én kelt 527. számú, „Az Orosz Föderációban a nemzetközi légi kommunikáció megszervezésére irányuló intézkedésekről” szóló rendelet elfogadásának pillanatától szűnt meg létezni, amely alapján a gyártás, ill. Az „Aeroflot – Soviet Airlines” kereskedelmi szövetség a felépítésével együtt „Aeroflot – Russian International Airlines” néven alakult át, miközben megtartotta hatáskörét a külföldi országokkal, külföldi légitársaságokkal, cégekkel és szervezetekkel kötött meglévő kormányközi megállapodások értelmében [9].Ez az átalakulás megoldást jelentett a Szovjetunió összeomlása után keletkezett jogi következetlenségre, amikor a létező, nemzetközi járatokat végző termelő és kereskedelmi szövetség ténylegesen Oroszországba került, de jogilag egy nem létező államot képviselt külföldön [10] .

Így a modern Aeroflot megörökölte a világhírű szovjet védjegyet és a külföldi légitársaságok rendszeres devizabevételét a transzszibériai útvonalakon végzett járataikkal - évente körülbelül 500 millió dollárt  

Forrás: wikipédia